Friday, September 16, 2011

Ce înseamnă babywearing-ul: povestea noastră – de Dr. Sears

De Dr. William Sears

Articol tradus de aici: http://www.askdrsears.com/topics/fussy-baby/baby-wearing/what-babywearing-means-our-story

Aş dori să vă fac cunoştinţă cu un stil de parenting care va scoate la iveală ce e mai bun în bebeluşul dumneavoastră şi în voi înşivă. Pe parcursul celor 30 de ani în care am fost doctor pediatru, părinţii care veneau la mine spuneau deseori “cât timp îmi port bebeluşul, el este mulţumit”. După ani de zile în care am văzut o adevărată paradă de părinţi care îşi purtau bebeluşii, am conferit acelor copii prosperi titlul de “bebeluşi de sling”. În urmă cu “mulţi copii” am observat că cu cât ne purtam mai mult copiii, cu atât mai puţin plângeau. Cu fiecare copil, am început să îi purtăm din ce în ce mai mult. Când am ajuns la bebeluşul numărul şase, Mathew, am dorit să devenim mai experimentaţi în purtatul bebeluşilor noştri.

Pentru că am observat că în toate culturile lumii bebeluşii sunt purtaţi în slinguri făcute acasă, am început să ne fabricăm diferite stiluri de slinguri pentru a-l purta pe Mathew. Îmi amintesc o zi în care Martha a fabricat un sling dintr-un cearşaf vechi şi a spus “chiar îmi face plăcere să-l port pe Mathew. Slingul e ca o piesă de îmbrăcăminte. O pun pe mine dimineaţa şi o scot seara.” De aici a aparut şi termenul "babywearing" (purtatul bebeluşului) în căminul Sears.

De atunci am mai purtat doi bebeluşi, Steven şi Lauren, şi pe parcursul ultimilor cincisprezece ani am încurajat sute de părinţi în cabinetul nostru pediatric să-şi poarte bebeluşii, şi am promovat arta şi ştiinţa babywearing-ului în multe articole şi cărţi. Din 1985, când am început studiul nostru personal asupra efectelor benefice ale babywearing-ului asupra bebeluşilor şi a părinţilor lor, am parcurs multe mile purtându-ne propriii copii şi am continuat să recomandăm acest stil de parenting în cabinetul nostru pediatric. Atunci când au primul control al bebeluşului lor, le arătăm noilor părinţi cum să-şi poarte bebeluşul. Pe parcursul acestui curs personal de babywearing, îi sfătuim pe părinţi să experimenteze cu poziţii variate pentru a găsi-o pe aceea care este cea mai confortabilă şi care îi permite copilului să se muleze conturului corpului părintelui. Îi încurajez pe părinţii care vin la noi la cabinet să-şi poarte copiii în braţe în loc să-i poarte pe roţi.

Babywearing-ul înseamnă să îţi schimbi mentalitatea de la ceea ce credeai că reprezintă bebeluşii. Noii părinţi deseori îşi imaginează că bebeluşii stau întinşi în linişte în pătuţ, se uită pasiv la un carusel atârnat, şi sunt ridicaţi în braţe doar ca să fie hrăniţi, să te joci cu ei şi apoi sunt puşi înapoi jos. Ai putea crede că perioadele în care e “sus” sunt doar intervale în care ai datoria să îţi linişteşti copilul ca să-l poţi pune înapoi jos. Babywearing-ul inversează această vedere. Purtaţi-vă bebeluşul într-un sling mai multe ore într-o zi, şi apoi puneţi-l jos pentru perioadele de somn şi aveţi grijă de nevoile voastre personale.

L-am purtat pe Mathew mult în timpul primului an din viaţa lui. Eram tovarăşi de la naştere. Mathew a crescut asociind slingul cu un loc distractiv şi captivant. Când îi menţionam cuvântul cheie “mergem”, Mathew cel de 9 luni se târa până unde era slingul agăţat (pentru că în mintea lui în dezvoltare cuvântul “mergem” se proiecta peste faptul că tata îl pune pe Mathew în sling) şi mergeam să facem împreună o plimbare emoţionantă. Aceste momente de babywearing probabil că Mathew nu şi le va aminti niciodată, dar eu nu le voi uita niciodată.

Nota noastră: Am căutat imagini care să se potrivească acestei postări, aşa ca evident am fi vrut poze cu tătici care îşi poartă copiii. Am dat de doua staruri hollywoodiene:

Orlando Bloom purtându-şi copilul în Ergo Baby Carrier:


şi Cam Gigandet (nu-l cunosc, dar eu nu sunt încă fan Twilight :D) cu fetiţa în sling:


Această poză am găsit-o aici, unde puteţi vedea mai multe poze cu cei doi.

No comments:

Post a Comment