Friday, January 17, 2014

Un ingredient periculos în șervețelele umede pentru bebeluși

Știu, prima mea întrebare a fost: doar unul? Nu, despre parabeni se știa că sunt nocivi, dar acesta este un ingredient care abia acum a fost catalogat ca fiind periculos. (Vezi postarea noastră despre ce puteți folosi în locul șervețelelor umede pentru funduleț)

Văd mereu în jur copii care sunt șterși cu șervețele umede nu doar la funduleț, ci și pe mâini înainte de a mânca ceva sau după joacă, și pe față după ce mănâncă. Cunosc chiar și adulți care le folosesc în loc de hârtie igienică sau tot pentru igiena de dinainte și de după masă.

În această săptămână a fost publicat un studiu în revista medicală Pediatrics despre un ingredient care până acum nu era definit ca periculos: Methylchloroisothiazolinone/methylisothiazolinone (MCI/MI). Șervețelele din studiu erau mărcile Huggies și Cottonelle. Se știa că această substanță este o cauză cunoscută a dermatitei alergice de contact, dar nu se știa că se poate ajunge la o dermatită eczematoasă care nu răspunde la multiple tipuri de antibiotice topice și orale și la corticosteroizi. Dermatita alergică de contact cauzată de MCI/MI  este în general greșit diagnosticată drept dermatită atopică, impetigo sau psoriazis.

Acest ingredient este deci responsabil pentru dermatite, iritații, mâncărimi, dureri și cruste. Știu că marea majoritate a oamenilor consideră ori că șervețelele conțin doar apă, ori că ele conțin apă plus vreo substanță dezinfectantă foarte sigură și blândă. Din moment ce conțin și apă, e nevoie de un conservant pentru ca aceasta să nu mucegaiască. De aceea apare și această substanță, și parabenii și alcoolul și altele.

Conform site-ului Skin and Allergy News, MCI/MI se găsește nu doar în șervețelele umede, ci în peste 2400 de tipuri de produse cosmetice din Statele Unite.

În decembrie 2013, Cosmetics Europe, comisia ce supraveghează industria produselor de îngrijire personală din Uniunea Europeană, le-a transmis membrilor săi să oprească în mod voluntar folosirea substanței MI în produsele lor. Tot în 2013 Asociația Dermatologilor din Marea Britanie a tras un semnal de alarmă afirmând că 1 din 10 pacienți ce se prezintă la medic cu iritații ale pielii, eczeme și dermatită alergică de contact, e de fapt alergic la conservantul MI. Chiar dacă nu sunteți alergic la MI, doctorii spun că se poate dezvolta o alergie în timp.

MI este acum interzis în Canada și Japonia, deci nu e o glumă, nu e o exagerare a naturiștilor. Știu că mulți oameni din jurul meu au mare încredere în tot  ce se vinde în magazine, sau mai mult, în farmacii. Pe principiul că sigur îi verifică cineva, sigur nu le-ar da voie să vândă ceva periculos. Mda...

Așadar citiți etichetele. Vedeți, pe lângă MI, ce ingrediente periculoase mai găsiți pe etichetă. Șervețelele nu conțin doar apă, așa cum nici restul produselor cosmetice ne-organice nu sunt curate. Alternative există: apa pură – ori direct la baie, ori pe șervețele de hârtie, ori pe șervețele textile.



Fotografie oferită presei de co-autoarea studiului, Dr. Mary Wu Chang

Sursa: NBC

No comments:

Post a Comment